Kata-Kata Indah

Thursday, 6 March 2014

Contoh Borang Selidik PBS Pengajian Am Penggal 2


Sekolah Menengah Kebangsaan Tambunan Sabah
89657 Tambunan

Tajuk Kajian :
PERANAN PERMAINAN CATUR  DALAM MELAHIRKAN SEMANGAT KEKELUARGAAN DALAM KALANGAN PELAJAR ASRAMA SMK TAMBUNAN

CAMARUL ARNIZAM KARIM
NO.KP : 950616-12-
ANGKA GILIRAN : SE0130/1113


Soal selidik ini bertujuan untuk mendapatkan maklumat tentang satu tinjauan tentang peranan permainan catur dalam mewujudkan semangat kekeluargaan dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan

Maklumat yang diperoleh daripada kajian ini adalah sulit dan hasil kajian ini digunakan untuk laporan kerja projek subjek Pengajian Am (900/4).

Kerjasama yang diberi akan membantu saya mendapat maklumat yang tepat mengenai faktor minat pelajar asrama tentang permainan catur dan mengetahui bagaimana permainan catur dapat melahirkan semangat kekeluaraan dalam kalangan  pelajar asrama Smk Tambunan.
                                                                                                                                   
Borang soal selidik ini mengandungi 4 Bahagian ( A, B, C dan D ). Justeru, sukacita Tuan/Puan dipohon untuk melengkapkan semua butiran seperti yang tertera. Semua maklumat adalah untuk kegunaan kajian sahaja.



SEKIAN DAN TERIMA KASIH.


BAHAGIAN A : LATAR BELAKANG RESPONDEN

1. UMUR: ________ TAHUN
2. BILANGAN ADIK BERADIK:________ ORANG
3. AGAMA: ( ____ )ISLAM
                     ( ____ )KRISTIAN
                     ( ____ ) BUDDHA
                     ( ____ ) HINDU
                     LAIN-LAIN: ______________________
4. JANTINA: ( ____ ) LELAKI
                       ( ____ ) PEREMPUAN
5. BANGSA: ( ____ ) MELAYU
                       ( ____ ) CINA
                       ( ____ ) INDIA
                       ( ____ ) DUSUN
                       LAIN-LAIN: _____________________
6. NEGARA/NEGERI ASAL: ___________________

BAHAGIAN B : PENGETAHUAN AM
1. ADAKAH ANDA MENGETAHUI APAKAH YANG DIMAKSUDKAN
    DENGAN PERMAINAN CATUR?
    YA (       )                        TIDAK (      )
2. DARI MANAKAH ANDA MENGETAHUI TENTANG PERMAINAN CATUR?
TELEVISYEN

IKLAN

RADIO

KEMPEN

INTERNET

SURAT KHABAR

KERAJAAN

MAJALAH


LAIN-LAIN : ________________________________________

BAHAGIAN C: FAKTOR MINAT DAN IMPAK PERMAINAN CATUR DALAM KALANGAN PELAJAR ASRAMA SMK TAMBUNAN.
Berdasarkan ukuran di bawah, tandakan tahap persetujuan anda terhadap faktor minat dan kesan permainan catur dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan dengan menanda [ / ] dalam ruang yang disediakan.

Perkara

Sangat setuju
Setuju
Kurang pasti
Tidak setuju
Sangat tidak
Setuju

Skor


5

4

3

2

1

BIL
PERKARA
5
4
3
2
1

FAKTOR
1.
Mahu mewakili sekolah dalam permainan catur





2.
Untuk mengukuhkan kemahiran bermain catur





3.
Dapat mengenali rakan-rakan baharu





4.
Dorongan daripada ibu bapa dan rakan-rakan





5.
Dorongan diri sendiri untuk mengikuti permainan catur






IMPAK
6.
Permainan catur mengeratkan hubungan silaturahim dalam kalangan asrama SMK Tambunan





7.
Para pemain permainan catur dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan mengamalkan sikap hormat-menghormati ketika bermain catur





8.
Para pemain permainan catur dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan saling mengenali antara satu sama lain





9.
Para pemain permainan catur dalam kalangan asrama SMK Tambunan mengamalkan sikap toleransi semasa bermain





10.
Para pemain permainan catur dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan saling bekerjasama ketika bermain





11.
Para pemain permainan catur dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan saling mengambil berat antara satu sama lain ketika di luar masa bermain





12.
Para pemain permainan catur dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan mengamalkan sikap hormat-menghormati antara pemain dan guru





13.
Para pemain permainan catur dalam kalangan asrama SMK Tambunan mengamalkan sikap berhemah tinggi antara satu sama lain







BAHAGIAN D: PANDANGAN UMUM

Tanda [ / ] dalam ruang yang disediakan.

1.      Adakah anda setuju dengan kewujudan permainan catur di sekolah?

Ya [    ]                                               Tidak [    ]


2.      Adakah permainan catur aktif dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan?

Ya [    ]                                               Tidak [    ]


3.      Adakah permainan catur di SMK Tambunan mampu menimbulkan semangat integrasi antara sesama?

Ya [    ]                                               Tidak [    ]


4.      Apakah pendapat anda tentang permainan catur dalam kalangan pelajar asrama SMK Tambunan?

Sangat baik                [     ]
Baik                           [     ]
Memuaskan               [     ]
Kurang memuaskan    [     ]
Perlu di perbaiki         [     ]




TERIMA KASIH ATAS KERJASAMA ANDA.




2 comments: