Fakta-Fakta yang Menunjukkan Bahayanya Cola-Cola

    Author: Kamarul Arnizam Genre: »
    Rating


    " Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang
    dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta
    laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.
    Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan
    dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya
    apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu,
    Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah
    mereka guna?

    Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

    1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan
    hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang
    berniaga sup tulang!

    2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan
    biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan
    hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan
    gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan
    boleh tak?

    3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome
    : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya
    karat hilang!

    4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat
    bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta
    merta.

    5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke,
     skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

    6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan
    setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam
    biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air
    basuhan tadi berperisa coke.

    7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan
    Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam
    jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!

    8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia
    boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi
    mesti suka ni!
    Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang
    lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit
    osteoporosis.
    Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[
    bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan
    tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori
    tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori
    tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori
    tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus
    2 sebab hakisan/karat.

    9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci
    bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat
    overhaul ni!

    10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try
    bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti
    termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula
    dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut
    akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa
    air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu.
    Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi.
    7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan
    Keluarga 69.
    Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta
    untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja
    buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah
    ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan
    CocaCola tu.
    Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi
    dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu
    hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni,
    kot-kot gigi tu bleh hilang!
    Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama
    jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.
    DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya,
    para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh
    serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun
    seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah
    Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot?
    Cubalah!
    Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang
    sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur
    serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency
    jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas
    anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass
    sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains
    kimia ni kat rumah.




    Sumber:Rc.my



    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
copyright by Kamarul Arnizam