Makam Dasar Laut Terbesar

    Author: Unknown Genre: »
    Rating


     Asalnya dikenali sebagai Memorial Reef Atlantis, Neptune Memorial Reef adalah makam bawah air untuk kekal dibakar. Terletak 3,25 km timur Key Biscayne di Miami, Florida, ia adalah juga yang terbesar di dunia buatan terumbu buatan manusia , meliputi lebih 65,000 meter persegi di lantai lautan, pada kedalaman 40 kaki.

    Selain menyebarkan abu di perairan laut, orang boleh menempatkan yang tersayang di Neptune Memorial Reef, di mana abu dicampur dengan simen yang direka untuk kegunaan dalam air dan dipasang ke dalam acuan, Kemudian penyelam akan menempatkan dan menjamin ke terumbu. Sebuah plak tembaga dan gangsa kemudian dipasang sebelah kepada struktur dan anda akan diberikan album foto dengan imej dari pemasangan.
     Projek ini pada mulanya sepatutnya hanya replika "Bandar Hilang Atlantis", tetapi kemudian ia beralih ke arah matlamat yang lebih menguntungkan dengan menjadi tanah perkuburan yang pertama di dunia di bawah air dan taman peringatan. Hanya setengah ekar telah dibina, tetapi apabila siap tanah perkuburan merangkap karang akan meliputi 16 ekar. Karang telah mula menyerupai Lost City dengan patung gangsa singa, tiang megah dan ukiran cengkerang dan tapak sulaiman. Akan ada jalan air yang membawa kepada ciri-ciri pusat dengan bangku dan patung-patung. Fasa pertama dianggarkan dapat menampung 850 mayat, dengan matlamat akhirnya lebih daripada 125,000.

    sumber



















    Admin:Kamarul Arnizam

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

copyright by Kamarul Arnizam