Gigitan Suarez Memburukkan Nama Liverpool

    Author: Unknown Genre: »
    Rating



    LONDON - Luis Suarez mungkin berdepan hukuman disingkirkan daripada skuad Liverpool selepas insiden dia menggigit pertahanan Chelsea, Branislav Ivanovic dalam pertemuan yang menyaksikan kedua-dua pasukan seri 2-2 di Anfield kelmarin.
    Pengurus Liverpool, Brendan Rodgers menjelaskan, beliau akan mengadakan perbincangan tergempar dengan 'orang kuat' di Anfield mengenai satu lagi kontroversi yang melibatkan Suarez.
    Suarez telah memohon maaf mengenai insiden tersebut dalam Twitter, namun Rodgers tetap mahu memberi amaran kepada penyerang Uruguay itu bahawa imej The Reds adalah lebih penting daripada segala-galanya dan harus dijaga dengan baik.
    Suarez pernah terlibat dalam satu kontroversi yang mana dia telah mengeluarkan kata-kata berunsur perkauman terhadap Patrice Evra sebelum ini.
    Ketika ditanya adakah imej Liverpool penting berbanding dengan pemain-pemain kelab tersebut, Rodgers berkata: "Ya, sudah tentu ia melebihi segala-galanya.
    "Pemain boleh ditukar ganti tidak kira betapa bagusnya mereka. Itulah asam garam dalam bola sepak.
    "Sudah tentu kelab ini mempunyai pemain-pemain hebat yang memiliki kualiti tersendiri sejak beberapa tahun lalu.
    "Namun, kamu harus ingat bahawa kalau kamu rasa, kami tidak akan dapat mencari pengganti kepada pemain ini, maka kamu silap.
    "Standard dalam kelab ini telah ditetapkan sejak bertahun-tahun lamanya dan sebab itu kelab ini dikenali di seluruh dunia.
    "Setelah melihat semula rakaman video dan juga selepas berbincang dengan Luis, tindakannya itu jelas sekali sukar diterima dan saya telah memberi amaran kepadanya mengenai perkara ini."
    Pengadil perlawanan, Kevin Friend terlepas pandang akan insiden tersebut, sekali gus menghalang Persatuan Bola Sepak (FA) England mengambil tindakan terhadap Suarez yang sebelum ini pernah digantung tujuh perlawanan dalam Liga Belanda selepas menggigit pemain PSV Eind- hoven, Otman Bakkal.
    Rodgers menambah: "Sejarah dalam kelab ini ialah tentang sikap hormat dan juga cara melayan orang lain. Tradisi itu akan diteruskan dalam kelab ini walaupun saya tidak lagi menjadi pengurus di sini.
    "Saya akan mempertahankan seseorang itu sekiranya saya rasa dia benar dan kalau saya rasa dia bersalah, saya akan memberitahunya seperti yang berlaku kepada Luis musim ini.
    "Selepas itu, lupakannya dan teruskan kehidupan ini seperti biasa," jelasnya. - Agensi






    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

copyright by Kamarul Arnizam