Misteri Batu Yang Bergerak Sendirinya

    Author: Unknown Genre: »
    Rating


     Racetrack Playa adalah lakebed yang sangat rata dan kering yang terletak di atas sebelah barat laut Death Valley, di Death Valley National Park, California. Playa terkenal untuk salah satu misteri yang paling pelik planet - batu gelongsor. Batu ini  boleh ditemui di atas lantai playa dengan laluan yang panjang di belakang batu tersebut. Walaupun tiada siapa yang sebenarnya telah dilihat menggerakan batu tersebut,trek lama  berliku-liku yang tertinggal di permukaan lumpur daripada playa membuktikan aktiviti mereka. Antara batu-batu berat beberapa £ 100 dan telah mengembara sejauh 1,500 kaki, yang meninggalkan kita dengan soalan: "Bagaimana mereka bergerak?"

    Batu-batu bergerak hanya setiap dua atau tiga tahun dan kebanyakan kesan trek lebih tiga atau empat tahun. Batu dengan kesan kasar membentuk trek lurus Striated . Batu kadang-kadang meninggalkan trek yang berbeza .
    Trails berbeza dalam kedua-dua arah dan panjang. Batu yang bermula di sebelah antara satu sama lain boleh bergerak selari untuk satu masa, sebelum batu-batu itu tiba-tiba berubah arah ke kiri, kanan, atau bahkan kembali dari arah ia datang . Panjang Trail juga berbeza-beza - dua batu yang sama bersaiz dan berbentuk boleh bergerak seragam, maka batu-batu itu boleh bergerak ke hadapan atau berhenti di dalam trek.
























    Admin:Kamarul Arnizam

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

copyright by Kamarul Arnizam