5 Pantai Yang Paling Berbahaya Di Dunia

    Author: Unknown Genre: »
    Rating

    1. Pantai Gulf, California
    Pantai menjadi tempat riadah pilihan semua orang baik bagi yang sudah berkeluarga mahupun yang sedang bercinta. Kalau disebut pantai, pastinya pasir-pasir putih dan air laut yang biru terbayang di benak fikiran. Tapi tahukah anda bahawa terdapat pantai yang sangat berbahaya dan takut untuk dikunjungi oleh manusia. Berikut merupakan 5 pantai yang paling tidak selamat untuk dilawati.
    5 Pantai Paling Bahaya Di Dunia
    2. Pantai Amazon, Amerika Selatan
    5 Pantai Paling Bahaya Di Dunia
    Pantai ini merupakan habitat haiwan pemangsa yang berbahaya seperti piranha. Jangan sekali-sekali cuba berenang di sini ketika musim kemarau kerana anda berpotensi menjadi mangsa ikan piranha yang kelaparan.

    3. Pantai Bolinas, California
    5 Pantai Paling Bahaya Di Dunia
    Pantai ini merupakan syurga bagi peluncur. Walaubagaimanapun, para peluncur harus mengambil langkah berhati-hati kerana terdapat banyak ikan yu di pantai ini. Para peluncur dinasihatkan untuk tidak turun ke pantai pada waktu malam dan memakai sebarang perhiasan yang berkilat. Wanita yang sedang uzur juga tidak digalakan mandi di kawasan pantai ini.
    4. Pantai Hanakapiai, Hawaii
    5 Pantai Paling Bahaya Di Dunia
    Pantai ini mungkin kelihatan seperti sebuah tempat riadah yang menyeronokkan kerana kecantikan pasir dan lautnya. Namun pada hakikatnya banyak nyawa yang terkorban di pantai ini akibat ombak pantai dan arus yang kuat.

    5. Pantai Pulau Shired, Florida
    Pantai yang terletak di Florida, Amerika Syarikat ini merupakan pantai yang tercemar di negara tersebut. Sekiranya anda mandi di situ, kemungkinan besar anda akan mengalami iritasi kulit, meningitis, hepatitis dan masalah perut.

    Sumber 

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

copyright by Kamarul Arnizam